Όταν έρθει η ώρα να αγοράσετε καινούρια ελαστικά θα πρέπει να διαλέξετε αυτά που ικανοποιούν τις ανάγκες σας, αλλά και που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Μην ξεχνάτε ότι η επιλογή αυτή επηρεάζει την οδηγική σας ασφάλεια.

-το «ακριβότερο=καλύτερο» δεν ισχύει
-ακολουθείς πάντα τις οδηγίες του κατασκευαστή
-η οδηγική ασφάλεια δεν έχει συμβιβασμούςΚαι τελικά: με ποιο κριτήριο επιλέγεις; Σε απασχολεί το «lifestyle», τι λένε δηλαδή τα λάστιχα αυτά για εσάς; Η χάραξη και η άλλη αισθητική τους; Τι λες;

Πως μπορεί όμως να διαλέξει κανείς λάστιχα χωρίς να συμβιβαστεί στην ασφάλεια αλλά και χωρίς να «τινάξει τον προυπολογισμό του» στον αέρα; Η αγορά ελαστικών είναι από τις πιο δύσκολες υποθέσεις στην Ελλάδα. Γιατί στην Ελλάδα; Γιατί ακόμη και η αγορά αναλωσίμων για το αυτοκίνητό μας μετατράπηκε για πολλά χρόνια σε ένα είδος «lifestyle» δραστηριότητας, δηλαδή θεωρήσαμε πως και τα λάστιχα που διαλέγαμε για το αυτοκίνητό μας έχουν «να πουν-δείξουν κάτι» για εμάς. Είναι δυνατόν;

Το πρόβλημα φυσικά πηγάζει από την ελάχιστη πληροφόρηση για το τι ζητάμε από ένα λάστιχο αυτοκινήτου. Μία συνήθης πηγή συμβουλής είναι ο έμπορος, που ξέρει μεν, δεν παύει όμως να θέλει να μεγιστοποιήσει και το κέρδος του. Φυσικό είναι λοιπόν να κατευθύνει τους πελάτες στο πιο ακριβό λάστιχο που, εκείνοι, είναι έτοιμοι να πληρώσουν.

Είναι όμως αυτό το λάστιχο και αυτό που χρειάζονται; Το τι λάστιχο χρειάζεται ο καθένας στο αυτοκίνητό του, είναι μια ερώτηση που δεν απαντιέται εύκολα. Σίγουρα η απάντηση δεν είναι «το ακριβότερο». Αν και για πολύ καιρό φαίνεται πως το «ακριβότερο=καλύτερο» πούλησε σε αρκετούς πανάκριβα λάστιχα, που όμως ποτέ δεν έβγαλαν τα λεφτά τους.

Γενικά η τάση είναι τα λάστιχα να έχουν κορυφαία σπορ χαρακτηριστικά που μεταφράζονται αμέσως και σε χαρακτηριστικά ασφαλείας, που αυτομάτως προτιμώνται. Όμως ένα μικρομεσαίο με 140 ίππους δεν είναι λίγο αστείο να φοράει την ίδια χάραξη ελαστικού με ένα υπερ-αυτοκίνητο 500 και πλέον αλόγων;

Μπορεί να είναι το απόλυτο λάστιχο, αφού «κρατάει» ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην άσφαλτο, όμως είναι αυτό που πρέπει να προτιμήσει κανείς για ένα απλό κατά τα άλλα μοντέλο; Υπάρχουν δύο σχολές εδώ. Η ρεαλιστική και η συντηρητική. Η δεύτερη σχολή λέει πως δεν υπάρχει τιμή στην ασφάλεια και πως πρέπει να αγοράσεις τα ακριβότερα και καλύτερα λάστιχα που αντέχει η τσέπη σου. Υπάρχει μία λογική εδώ στο ότι αν το χρειαστείς το λάστιχο να κάνει το «μαγικό» του και να σε σώσει, θες πράγματι το λάστιχο με την καλύτερη απόδοση.

Πόσο στοιχίζει όμως; Και πόσα από αυτά τα «μαγικά» απαιτεί η δική σου χρήση; Η δεύτερη λοιπόν σχολή λέει πως βλέπεις τι χρήση κάνεις, και διαλέγεις ένα λάστιχο που να ταιριάζει σε αυτή. Αν δηλαδή το αυτοκίνητο πηγαινοέρχεται δουλειά, super market, σχολείο και κάνει και ένα ταξίδι το χρόνο στο χωριό, μάλλον δεν έχει ανάγκη να φοράει λάστιχα εξελιγμένα για τη …Ferrari. Μπορεί να του ταιριάξει ένα οικονομικό στην αγορά και τη χρήση λάστιχο, εντός φυσικά των προδιαγραφών του κατασκευαστή σε διαστάσεις και δείκτες φορτίων και ταχύτητας.

Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο «κόσμους» υπάρχει και το ερώτημα φυσικά, τι θα κάνει το οικονομικό λάστιχο που ταιριάζει στην χρήση, όταν του ζητηθεί κάτι παραπάνω γιατί έτυχε η δύσκολη στιγμή; Αντίστροφα όμως, πόσο σίγουρο είναι πως το σούπερ-ελαστικό θα συμπεριφερθεί όπως όταν το φοράει η Ferrari στην πίστα, αν απλά «στραβοπατήσει» σε ένα νορμάλ αυτοκίνητο που δεν έχει προλάβει καν να το ζεστάνει;

Και ο γρίφος συνεχίζει. Το θέμα είναι εσείς πως το βλέπετε; Ανήκετε σε κάποια από τις δύο αυτές σχολές; Διαλέγετε με βάση τη χρήση σας ή με βάση την καλύτερη δυνατή απόδοση; Πόσο συμβιβάζετε την οικονομία με το όνομα ή τον τύπο του ελαστικού; Θεωρείτε πως τα σπορ λάστιχα θα αποδώσουν όταν χρειαστεί και στο δικό σας αυτοκίνητο; Το έχετε σκεφτεί ποτέ πως η χρήση σας μπορεί να μην τα φέρνει στο επίπεδο που χρειάζονται για να αποδώσουν;

ΠΗΓΗ: www.autotriti.gr