Τι είναι η αντίσταση κύλισης;

Η αντίσταση κύλισης (RR) έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ενέργεια που χρειάζεται ένα όχημα για να κινηθεί. Συνεπώς, υπάρχει άμεσος συσχετισμός με την κατανάλωση καυσίμου για αυτοκίνητα που κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσεως – περίπου 20% – ή με την αυτονομία μπαταρίας για ηλεκτρικά οχήματα. Ο σχεδιασμός των ελαστικών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της RR.

Τι είναι η αντίσταση κύλισης;

Ξεκινάμε με το σημαντικότερο, δηλαδή να κατανοήσουμε τι είναι η αντίσταση κύλισης ελαστικού. Όπως υποδηλώνουν οι ίδιες οι λέξεις, η αντίσταση κύλισης αναφέρεται στην αντίσταση που βιώνει το ελαστικό του αυτοκινήτου σας καθώς κυλά πάνω από μια επιφάνεια. Κύριες αιτίες της αντίστασης αυτής είναι η παραμόρφωση του ελαστικού, η αεροδυναμική της αντίστασης και η τριβή με το έδαφος.

Όσο μεγαλύτερη είναι η αντίσταση κύλισης, τόσο περισσότερη ενέργεια χρειάζεται για να ξεπεραστεί. Συνεπώς, υπάρχει σημαντικός αντίκτυπος της αντίστασης κύλισης ελαστικού στην κατανάλωση καυσίμου (και στο πόσο θα διαρκέσουν τα ελαστικά σας). Μια αύξηση 30% στην αντίσταση κύλισης παράγει μεταξύ 3 και 5% υπερκατανάλωση καυσίμου.

Πολλά στοιχεία μπορούν να επηρεάσουν την αντίσταση κύλισης: πίεση ελαστικών, πέλμα, διάμετρος, φάρδος ή τα υλικά που χρησιμοποιούνται στα ελαστικά ή στην κατασκευή τους. Σχετικά με την πίεση των ελαστικών, για παράδειγμα, μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε Γαλλικούς δρόμους (1) έδειξαν ότι άνω του 50% των αυτοκινήτων κινούνται με τουλάχιστον 0,3 bar κάτω από την απαιτούμενη πίεση ελαστικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σημαντική αύξηση της αντίστασης κύλισης: 6% για πιο χαμηλή πίεση αέρα κατά 0,3 bar και 30% για πιο υψηλή πίεση αέρα κατά 1.

Η αντίσταση κύλισης σχετίζεται με τη σπατάλη ενέργειας.

Σημαντικός παράγοντας στα ελαστικά είναι και η πρόσφυση

Ωστόσο, η αντίσταση των ελαστικών είναι απαραίτητη. Μέρος της αντίστασης κύλισης που προκαλείται από την τριβή μεταξύ οδοστρώματος και ελαστικού έχει ως αποτέλεσμα η πρόσφυση και το κράτημα είναι απαραίτητα για την ασφάλεια του οχήματος. Η πρόσφυση είναι η δύναμη που απαιτείται για να υπάρξει κίνηση – αναγκάζοντας το ελαστικό να κυλήσει σε μια επιφάνεια αντί να περιστραφεί στο ίδιο σημείο.

Οπότε, χρειάζεστε αντίσταση κύλισης αλλά όχι και την απώλεια ενέργειας μέσω της θερμότητας που δημιουργεί. Είναι δυνατόν να υπάρχουν και τα δύο, χαμηλή αντίσταση κύλισης ΚΑΙ καλή πρόσφυση στο ίδιο ελαστικό;

Έρχονται τα Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης!

Τα Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης – επίσης γνωστά ως LRR – έχουν σχεδιαστεί για να μειώνουν την απώλεια ενέργειας – συνεπώς εξοικονομούν καύσιμα. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω καινοτομιών που εφαρμόζονται σε όλες τις πτυχές του ελαστικού:

– Την κατασκευή του ελαστικού, το σχήμα και το σχέδιο του πέλματος: η αρχιτεκτονική του ελαστικού μέσω της γεωμετρίας και της φύσης των εσωτερικών λινών, αλλά και ο σχεδιασμός των πελμάτων, έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην έκταση των παραμορφώσεων που υφίσταται το ελαστικό, συνεπώς και στην αντίσταση κύλισης.
– Το βάρος του ελαστικού: για την ίδια παραμόρφωση, όσο μεγαλύτερη μάζα έχει ένα αντικείμενο, τόσο περισσότερο θερμαίνεται.
-Η βελτιστοποίηση των μειγμάτων γόμας του ελαστικού και των διαφόρων υλικών που χρησιμοποιούνται στο ελαστικό: αποτελεί σημαντική πηγή προόδου για τη μείωση της ενέργειας που απορροφάται από το ελαστικό.

MICHELIN e.PRIMACY: ελαστικά αυτοκινήτου χαμηλής αντίστασης κύλισης

Το πιο αποτελεσματικό στην κατηγορία του (2) σε ό,τι έχει να κάνει με την αντίσταση κύλισης. Το ελαστικό MICHELIN e.PRIMACY συνδυάζει και τα δύο, εξαιρετική αντίσταση κύλισης και εξαιρετικές επιδόσεις φρεναρίσματος. Η αντίσταση κύλισης έχει 3 πλεονεκτήματα: μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, λιγότερες εκπομπές CO² και μεγαλύτερη αυτονομία.

Ταυτόχρονα, το MICHELIN e.PRIMACY προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ακόμη κι έπειτα από 30.000 χλμ., πληροί τα πρότυπα που αναμένονται από ένα νέο ελαστικό. Συνολικά, μόνο το 1% των ελαστικών επιτυγχάνει να συνδυάσει αυτό το επίπεδο αντίστασης κύλισης (Α) με το επίπεδο φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα (A/B).

michelin e primacy g1 1421 compositing 20200922 nj

Σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, πόση διαφορά έχουν τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης;

«Η κατανάλωση καυσίμου ενός ελαστικού αντιπροσωπεύει ένα γεμάτο ρεζερβουάρ στα πέντε» εξηγεί η Cyrille Roget, Διευθύντρια Επιστημονικής και Καινοτομικής Επικοινωνίας της Michelin. «Αυτό σχετίζεται με την αντίσταση κύλισης του ελαστικού. Και δεν είναι ασήμαντο, ειδικά αν σκεφτείτε την ποσότητα καυσίμου που βάζουμε στα ρεζερβουάρ μας. Οπότε, το σωστό ελαστικό μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει ώστε να εξοικονομείτε χρήματα».

Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, χάρη στη χαμηλή αντίσταση κύλισης του ελαστικού MICHELIN e.PRIMACY, οι οδηγοί εξοικονομούν περίπου 0,21 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και περί τα 80 € κατά τη διάρκεια ζωής του ελαστικού (3). Για ένα ηλεκτρικό όχημα, η αυτονομία εκτιμάται ότι αυξάνεται κατά περίπου 7% σε σύγκριση με άλλα ελαστικά της κατηγορίας του – δηλαδή 30 χλμ., για εκτιμώμενη αυτονομία 400 χλμ. (4).

Αξίζουν τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης;

Δεν επωφελείται μόνο το πορτοφόλι σας από τις βελτιώσεις της ενεργειακής αποτελεσματικότητας, χάρη στα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Αποτελούν επίσης ένα βήμα για [LIEN 1]οδήγηση πιο φιλική προς το περιβάλλον[/LIEN 1]. Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου περιορίζετε επίσης τη χρήση ορυκτών καυσίμων. Και, για έναν ηλεκτρικό κινητήρα, μεγαλύτερη αυτονομία σημαίνει μικρότερη ανάγκη για σύνδεση σε ηλεκτρικό δίκτυο το οποίο, στην Ευρώπη, λαμβάνει το 40% της ενέργειάς του από σταθμούς παραγωγής ενέργειας οι οποίοι καίνε ορυκτά καύσιμα.

Πώς μπορείτε να βρείτε την αντίσταση κύλισης ενός ελαστικού

Κατά την αγορά ενός ελαστικού στην Ευρώπη, μπορείτε να βρείτε το βαθμό αντίστασης κύλισης στην ετικετογράφηση. Υπάρχουν τρεις παράμετροι: η ενεργειακή αποτελεσματικότητα του ελαστικού (η οποία σας ενημερώνει για την αντίσταση κύλισης), η πρόσφυση ελαστικού σε βρεγμένο οδόστρωμα και τα επίπεδα θορύβου ελαστικών. Από 1η Μαΐου 2021, οι ετικετογραφήσεις αυτές θα ενημερωθούν: με ταξινομήσεις οι οποίες κυμαίνονται από Α έως Ε, νέο εικονίδιο επίδοσης χιονιού/πάγου και κωδικό QR που θα σας προσφέρει πρόσβαση στη βάση δεδομένων ελαστικών EPREL της ΕΕ. Μάθετε περισσότερα για το πώς να διαβάζετε τις ευρωπαϊκές ετικετογραφήσεις ελαστικών!

ΠΗΓΗ: michelin.gr

Facebook
Twitter
LinkedIn