Ελαστικά μοτοσικλέτας: Πέντε συμβουλές για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο

Τα λάστιχα του δίτροχου μας είναι το μόνο σημείο που έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο και πρέπει να τα διατηρούμε στην καλύτερη δυνατή κατάσταση μέχρι το τέλος της ζωής τους. Ιδού πέντε πράγματα που πρέπει να κάνουμε για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

1) Σωστές πιέσεις

Η σωστή πίεση στα ελαστικά είναι πολύ σημαντική για να υπάρχει σωστή πρόσφυση αλλά και για να μην μειωθεί η διάρκεια της ζωής των ελαστικών. Πρέπει να τα ελέγχουμε κάθε δύο με τρεις εβδομάδες αλλά και πιο συχνά αν υπάρχουν μεγάλες μεταβολές στην θερμοκρασία, όπως γίνεται τον χειμώνα. Η πιέσεις πρέπει να αντιστοιχούν σε αυτές που συστήνει ο κατασκευαστής.

2)Σημάδια φθοράς

Ο τακτικός έλεγχος των ελαστικών μας μπορεί να μας γλιτώσει από πολλούς μπελάδες. Ένας γρήγορος έλεγχος κάθε πρωί πριν ανέβουμε στην μοτοσικλέτα μας είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε, όπως και μετά από μία μεγάλη βόλτα ή ταξίδι. Ελέγχουμε το πέλμα αλλά και τα πλαϊνά για τυχόν φθορές και χτυπήματα και τις αυλακώσεις ώστε να έχουν το σωστό βάθος που πρέπει να είναι πάνω από 1,5 χλστ.

3) Αυτά που μας ταιριάζουν

Βάζουμε πάντα ελαστικά που ταιριάζουν στην μοτοσυκλέτα μας. Συμβουλευόμαστε τον κατασκευαστή αλλά και τις εταιρίες ελαστικών. Όλοι οι μεγάλοι ελαστικών έχουν προτάσεις για το μοντέλο μας στις ιστοσελίδες τους αλλά και προτάσεις ανάλογα με τη χρήση που θέλουμε να κάνουμε.

4) Τι κάνω αν σκάσει

Σε περίπτωση που το ελαστικό μας τρυπήσει και σκάσει, μπορεί να επιδιορθωθεί, αλλά πρέπει να το αλλάξουμε όσο πιο άμεσα γίνεται. Το μπάλωμα είναι μόνο μια λύση προσωρινή, αφού οι περισσότερες μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν πλέον ελαστικά χωρίς σαμπρέλα και η ζημιά στο πέλμα ή στο σκελετό δεν σηκώνει περιθώριο αμφισβήτησης.

5) Τα γνωρίζουμε καλά

lastixa-moto-symboules-4

Όταν βάζουμε καινούρια ελαστικά στην μοτοσικλέτα μας πρέπει απαραίτητα να περάσουμε μια περίοδο γνωριμίας μαζί τους. Η πρόσφυση που προσφέρει η νέα γόμα (ειδικά στα πρώτα χιλιόμετρα δεν είναι η μέγιστη) αλλά και ο διαφορετικός σκελετός τους μπορεί να δίνουν μια εντελώς διαφορετική αίσθηση σε σχέση με τα ελαστικά που είχαμε πριν. Οπότε στα πρώτα χιλιόμετρα (150-200) φροντίζουμε να τα γνωρίζουμε σιγά και προοδευτικά μέχρι να φτάσουμε σε μεγάλες κλίσεις.

ΠΗΓΗ: newsauto.gr

Facebook
Twitter
LinkedIn