Από το 2014, τα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ πρέπει να είναι εφοδιασμένα με συστήματα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS). Υπάρχουν δύο τύποι συστημάτων, βασισμένα σε υλικό TPMS (dTPMS) και λογισμικό που βασίζεται στο iTPMS (κάτι που ήταν παλαιότερα γνωστό ως in-direct TPMS). Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθεί κατά πόσον και οι δύο τύποι TPMS εξυπηρετούν το σκοπό τους, οδηγούν σε σωστά φουσκωμένα ελαστικά, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές CO2 και αυξάνοντας την ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Σε συνεργασία με την OICA, η NIRA Dynamics μαζί με την Dunlop Tech, την TÜV Nord και την TÜV Süd έχουν ελέγξει σχεδόν 1500 αυτοκίνητα στη Σουηδία, τη Γερμανία και την Ισπανία μεταξύ Δεκεμβρίου 2016 και Αυγούστου 2017. Συλλέχθηκαν κάποια στοιχεία όπως η πίεση – οι διαστάσεις – οι θερμοκρασίες των ελαστικών καθώς και οι καταστάσεις φόρτωσης και η τοποθέτηση TPMS, σε τυχαία επιλεγμένα αυτοκίνητα σε πρατήρια καυσίμων και εμπορικά κέντρα.

“Αυτή είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια μελέτη καλύπτει οχήματα με dTPMS, iTPMS και οχήματα χωρίς TPMS. Υπάρχει ένα ισχυρό λόμπι υποστηρίζοντας ότι το iTPMS ήταν κατώτερο από το dTPMS, πιθανώς λόγω του υψηλότερου περιθωρίου κέρδους στο σύστημα που βασίζεται στο υλικό, αλλά χωρίς να δηλώνει αποδεικτικά στοιχεία. Μαζί με την OICA, θέλαμε απλά να μάθουμε τα πραγματικά γεγονότα και να τερματίσουμε αυτή τη συζήτηση μία για πάντα. Έτσι ξεκινήσαμε τη συλλογή δεδομένων από τον πραγματικό κόσμο και πήραμε τους άλλους συνεργάτες στη βάρκα για να διασφαλίσουμε ότι όλα γίνονται με ακρίβεια και σωστά “, λέει ο Jörg Sturmhoebel από τη NIRA Dynamics.

Το βασικό αποτέλεσμα είναι ότι τα αυτοκίνητα τα οποία είναι εξοπλισμένα με TPMS, ανεξάρτητα από την τεχνολογία, έχουν 3% υψηλότερη μέση πίεση, πίεσης ελαστικών από αυτά χωρίς TPMS. Με τα κατάλληλα φουσκωμένα λάστιχα κύλισης, αυτό οδηγεί σε μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά περίπου 0,3%. Αυτό δεν φαίνεται να είναι πολύ, αλλά για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ, αυτό θα αυξήσει κάθε χρόνο περίπου 14,5 εκατομμύρια τόνους λιγότερες εκπομπές CO2.

Από την άποψη της ασφάλειας, η τοποθέτηση του TPMS μειώνει τον αριθμό των ελαστικών που έχουν χαμηλότερη πίεση από το κανονικό κατά περισσότερο από 50%. Τα σοβαρά  ξεφούσκωτα ελαστικά που βρέθηκαν στη μελέτη είτε ήταν όλα σε αυτοκίνητα χωρίς TPMS είτε είχαν ήδη εντοπιστεί από το TPMS στο αυτοκίνητο, αλλά ο οδηγός επέλεξε να αγνοήσει την προειδοποίηση. Παρόλο που ορισμένοι οδηγοί δεν κατανοούν τη σημασία της συντήρησης των ελαστικών, το TPMS θα σώσει τουλάχιστον 60 ζωές και πάνω από 3000 τραυματίες ετησίως στην ΕΕ.

Ιδρύθηκε το 2001 και εδρεύει στη Σουηδία, η NIRA Dynamics επικεντρώνεται στη “σύντηξη αισθητήρων”, παρέχοντας “υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για την ασφάλεια, προηγμένες λειτουργίες υποστήριξης του οδηγού και αυτονομία στην παγκόσμια βιομηχανία οχημάτων”. Οι πελάτες περιλαμβάνουν μερικούς από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, όπως Audi, Volkswagen, Seat, Skoda, Volvo, Fiat και Renault.

πηγή:tyrepress