MICHELIN PILOT ALPIN 4 Το κλου του θεάματος

Η σαιζόν 2013 του Παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι άνοιξε με την ιδιαίτερα δύσκολη διοργάνωση που είναι το Ράλι Μόντε-Κάρλο. Χιόνι, πάγος, βροχή και χαμηλές θερμοκρασίες έδωσαν τον τόνο στις τέσσερις μέρες του αγώνα. Καιρικές αντιξοότητες που οι αγωνιζόμενοι δεν είχαν ξανασυναντήσει από τα μέσα της δεκαετίας του 90. Ως εκ τούτου, οι πιλότοι χρειάστηκε να σχεδιάσουν την καλύτερη δυνατή στρατηγική για την διαχείριση των ελαστικών που τους αναλογούν, ενώ ταυτόχρονα είχαν ν’ αγωνιστούν ενάντια στο χρονόμετρο.

Κατάσταση περίπλοκη, το λιγότερο. Ο Sébastien LOEB (CITROEN Total Abu Dhabi WRT / MICHELIN), νικητής για έβδομη φορά στο αγώνισμα αυτό, συνοψίζει την δυσκολία αυτής της 81ης διοργάνωσης. «Το πιο δύσκολο δεν ήταν να κάνει κάποιος την κατάλληλη επιλογή, αλλά να διαλέξει την καλύτερη στρατηγική για την διαχείριση των ελαστικών που μας αναλογούσαν», δήλωσε ο για ένατη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής.

Με μόνον 20 ελαστικά με καρφιά στη διάθεση των πιλότων, το στοίχημα ήταν πολύ μεγάλο, τόσο περισσότερο που, από την Τετάρτη, το χιόνι και ο πάγος έδωσαν το παρόν, κάτι που επιβεβαίωσε ότι το MICHELIN Pilot Alpin 4 με καρφιά θα ήταν ο πρωταγωνιστής αυτού του ράλι.

Πρώτον, επειδή οι επιδόσεις του πάνω στον πάγο και το συμπαγές χιόνι εξασφαλίζονται από 240 καρφιά που επιτρέπουν να αντισταθμίζεται η απουσία επαφής ανάμεσα στη γόμα και την άσφαλτο, διασφαλίζοντας έτσι την ελκτικότητα και τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Δεύτερον, χάρη στην ιδιαίτερη προσοχή που του επεφύλαξε η κάθε ομάδα, επιλέγοντας σε κάποιες στιγμές συντηρητικές στρατηγικές, όπως εξηγούν ο Jost CAPITO, ο διευθυντής της VOLKSWAGEN Motorsport και ο Yves MATTON, ο διευθυντής της CITROEN Racing. «Ήδη από την πρώτη μέρα, ζητήσαμε από τους πιλότους μας να διαφυλάσσουν όσο το δυνατό περισσότερο τα ελαστικά τους, όταν συναντούσαν ασφαλτοστρωμένα τμήματα στις συνδέσεις, προκειμένου να αποφευχθεί η φθορά των καρφιών.  Γνωρίζαμε ότι τα καρφιά θα ήταν το κλειδί του αγώνα» εξηγεί ο Jost CAPITO. «Χρειάστηκε να διαχειριστούμε την κούρσα επειδή λαμβανομένων υπ’ όψιν των συνθηκών, δεν είχαμε επαρκή αριθμό ώστε να κάνουμε όλες τις ειδικές με καινούργια ελαστικά», επιβεβαιώνει ο Yves MATTON.

Έτσι, ο πρώτος αγώνας της σαιζόν FIA WRC 2013 σηματοδοτήθηκε από τα ελαστικά MICHELIN, που προσέφεραν στους πιλότους τις αναγκαίες επιδόσεις ώστε να δαμάσουν μια δύσκολη διαδρομή και επίσης συνέβαλαν στο θέαμα για το κοινό, που ήταν πολυάριθμο στις ειδικές διαδρομές.

Αποτέλεσμα που χαιρετίζεται από τον Serge GRISIN, τον διευθυντή του αγωνιστικού τομέα αυτοκινήτου της MICHELIN. «Δεν είχαμε ξαναζήσει τέτοιο άνοιγμα του πρωταθλήματος, εδώ και πολύν καιρό. Συγχαίρω και ευχαριστώ τον Sébastien LOEB και τη CITROEN για την νίκη αυτή. Θεωρώ επίσης απαραίτητο να υπογραμμίσω τις εξαιρετικές επιδόσεις της VOLKSWAGEN, στο πρώτο της ράλι με το Polo R WRC. Οι επιδόσεις των συνεργατών μας συνδέονται, ακριβώς, με την πολλαπλότητα δυνατοτήτων του ελαστικού μας, του MICHELIN Pilot Alpin 4 με καρφιά, περιζήτητου καθ’ όλη τη διάρκεια αυτών των τεσσάρων ημερών αγώνα που διεξήχθη κάτω από συνθήκες τόσο «ακραίες» όσο και ποικίλες.»