Απογείωσε τώρα την λειτουργία του a/c με 5 απλά βήματα. Το ήξερες ότι για να λειτουργεί καλά το κλιματιστικό θα πρέπει να χαμηλώνεις σταδιακά τη θερμοκρασία ή θα πρέπει να το σβήνεις λίγο πριν παρκάρεις; Ακολούθησε τα παρακάτω tips και άσε τους άλλους να ιδρώνουν!

1.Παρκάρωντας κάτω από σκιά, το air condition θα χρειαστεί πολύ λιγότερο χρόνο και απόδοση για να δροσίσει.

Όπως είναι λογικό και κατανοητό, είναι παραπάνω από απαραίτητο, στους μεγάλους καύσωνες, να βρείς παρκινγκ σε ένα σκιερό ή δροσερό μέρος. Σίγουρα σε υπαίθριους χώρους στάθμευσης κάτι τέτοιο σπανίζει, μα βάλε τα δυνατά σου. Εάν δεν υπάρχει αυτή η επιλογή, χρησιμοποιήσε οπωσδήποτε σκιάστρες και ζελατίνες ηλίου. Με άλλα λόγια, κρατήσε την θερμοκρασία και τις ηλιακές ακτινοβολίες όσο πιο χαμηλά γίνεται. Το air condition θα χρειαστεί πολύ λιγότερο χρόνο και απόδοση για να δροσίσει έναν κάπως ζεστό χώρο από ένα «θερμοκήπιο». Μόλις μπείς, ανοίξε όλα τα παράθυρα κα αφήσε τα έτσι για 2 λεπτά, να αλλάξει ο αέρας και να κυκλοφορήσει σε όλη τη καμπίνα.

2. Χαμήλωσε σταδιακά την θερμοκρασία, για να αποδώσει καλύτερα 

Και να θέλει δεν μπορεί να δώσει τον καλύτερο του εαυτό κατευθείαν. Σταδιακή μείωση της θερμοκρασίας είναι αυτό που πρέπει να κάνεις, παρόλο που το πιο εύκολο είναι να θέσεις μια θερμοκρασία και απλά να περιμένεις. Δεν είναι τυχαίο που και τα αυτόματα συστήματα, επιλέγουν να λειτουργούν σταδιακά και όχι απότομα. Βάλε το μεν στο low αλλά ξεκινήσε από το 1 (ανεμιστήρα) και ανέβα όσο περνάει η ώρα έως ότου φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

3. Ενεργοποίηση την ανακύκλωση εσωτερικού αέρα και άσε απ` έξω τον αντίστοχο καυτό εξωτερικό

Στις ζεστές μέρες, ο εξωτερικός αέρας είναι καυτός και πρέπει να τον εμποδίζεις να μπει στο αυτοκίνητο. Όταν νιώσεις πως ο αέρας εντός της καμπίνας έχει αρχίσει να δροσίζει αρκετά, ενεργοποιήσε την ανακύκλωση (εσωτερικού αέρα) και βοήθησε με αυτό τον τρόπο το κλιματιστικό να λειτουργεί πιο ξεκούραστα και να αποδίδει περισσότερο. Βέβαια καλό θα είναι για λόγους υγιεινής να ανοίγεις έστω για 1 λεπτό κάποιο παράθυρο, με σκοπό να ανανεωθεί ο αέρας. Αυτό φυσικά γίνεται ακόμα πιο επιτακτική ανάγκη εάν καπνίζεις. Μην επιτρέπεις στον δηλητηριώδη καπνό να κάνει κύκλους.

4. Παράθυρο ή air condition; Εξαρτάται την ταχύτητα!

Η αλήθεια είναι πως η χρήση του air-condition αυξάνει την κατανάλωση του αυτοκινήτου και περιορίζει κάπως τις επιδόσεις του κινητήρα (αυτό ισχύει κυρίως στους μικρότερους κινητήρες). Οπότε πολλοί θα πουν, ας ανοίξω το παράθυρο εάν δεν έχει αφόρητη ζέστη έξω να έχω χαμηλότερη κατανάλωση και ας μην έχω πολύ δροσιά. Η αλήθεια βρίσκεται στην μέση και ο παράγοντας που θα κρίνει εάν πρέπει να επιλέξεις παράθυρο ή air condition, είναι η ταχύτητα που κινείσαι στο ταξίδι σου. Μέχρι τα 80χλμ./ώρα είναι πιο οικονομικό και αποδεκτό, να έχεις τα παράθυρα ανοιχτά, καθώς ο θόρυβος είναι υποφερτός και η αντίσταση του αέρα δεν επηρεάζει κατά πολύ την κατανάλωση. Ξεπερνώντας τα 80χλμ./ώρα κλείσε παράθυρα, απολαύσε ησυχία και air condition, καθώς και το αυτοκίνητο θα κινείται πιο άνετα αλλά και εσείς.

5.  Σβήστο λίγο πριν παρκάρεις για να διώξει την υγρασία

Τέλος, σβήσε το A/C  λίγο πριν σβήσεις τον κινητήρα. Αφενός σίγουρα θα παραμείνει η δροσιά, αφετέρου με αυτό τον τρόπο αφήνεις τον ανεμιστήρα να δουλέψει λίγο ακόμα και να διώξει υγρασία, στεγνώνοντας παράλληλα τον εξατμιστή. Με αυτό τον τρόπο λες όχι στην δημιουργία βακτηρίων.

Οι πιο συχνοί λόγοι βλάβης και μειωμένης απόδοσης του κλιματιστικού

• Η διαρροή του αερίου φρέον μπορεί να μειώσει την απόδοση του κλιματιστικού. Η διαρροή μπορεί να προέρχεται: α) από το ψυγείο, β) από τον εξαερωτήρα και γ) από τις σωληνώσεις.
• Το κλιματιστικό ενεργοποιείται από το εσωτερικό του αυτοκινήτου μέσω ενός διακόπτη. Υπάρχει περίπτωση ηλεκτρικής βλάβης στο συγκεκριμένο ηλεκτρικό κύκλωμα με αποτέλεσμα να μην ενεργοποιείται ο μηχανικός συμπιεστής.
• Σε περίπτωση που η βαλβίδα του εξαερωτήρα έχει πρόβλημα αδυνατεί να διατηρήσει σταθερή την πίεση του φρέον μέσα στο κύκλωμα με αποτέλεσμα τη μειωμένη ή την πλήρη έλλειψη απόδοσης.
• Η έλλειψη του αερίου φρέον συχνά αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους για την κακή λειτουργία του κλιματιστικού.
• Αλλη μια περίπτωση όπου το κλιματιστικό δεν αποδίδει είναι να υπάρχει βλάβη στο μηχανικό συμπιεστή με αποτέλεσμα την πλήρη αδυναμία λειτουργίας του κυκλώματος του κλιματιστικού λόγω έλλειψης πίεσης.
• Μια ακόμα περίπτωση (η πιο απλή και με το μικρότερο κόστος επισκευής) είναι να έχει σπάσει το λουρί που εκτός των άλλων δίνει κίνηση και στο μηχανικό συμπιεστή του κλιματιστικού.

ΠΗΓΗ: www.autotriti.gr