Το TyreSafe υπενθυμίζει στους οδηγούς να μην βασίζονται μόνο στα συστήματα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών (TPMS) για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των ελαστικών τους. Ενώ η τεχνολογία αυτή έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την οδική ασφάλεια συμβουλεύοντας τη μεταβολή της πίεσης των ελαστικών, οι οδηγοί πρέπει να ελέγξουν ότι το TPMS λειτουργεί και να γνωρίζουν ότι δεν προειδοποιεί τους οδηγούς για την κατάσταση των ελαστικών τους ούτε για το βάθος του πέλματος.

Τα οχήματα που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2012 και είναι εφοδιασμένα με ένα σύστημα TPMS που έχει τοποθετηθεί από τον κατασκευαστή του οχήματος πρέπει να διαθέτουν λειτουργικό σύστημα για να περάσουν τη δοκιμή MoT. Ενώ είναι συνήθως αξιόπιστα, οι οδηγοί πρέπει τακτικά να ελέγχουν το TPMS του αυτοκινήτου τους για να διασφαλίσουν ότι δουλεύει σωστά καθώς το σύστημα μπορεί να αποτύχει και οι μπαταρίες στους αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι σε τροχούς μπορεί να εξαντληθούν.

Το TPMS είναι πλέον υποχρεωτικό για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται και για να ελέγξουν ότι λειτουργεί, οι οδηγοί πρέπει να εξασφαλίσουν ότι το σύμβολο TPMS θα ανάψει με όλες τις άλλες προειδοποιητικές λυχνίες όταν γυρίσει το κλειδί της μίζας και σβήσει μετά την εκκίνηση του κινητήρα. Οι τυχόν προειδοποιήσεις που εμφανίζονται από το σύστημα δεν πρέπει να αγνοούνται και, σε περίπτωση αμφιβολίας, θα πρέπει να ζητείται η συμβουλή ενός ειδικού στο θέμα των ελαστικών.

Δυστυχώς, πάρα πολλοί οδηγοί αγνοούν τις προειδοποιητικές λυχνίες καθώς ο αριθμός των βλαβών του MoT λόγω ελαττωματικών συστημάτων TPMS αυξήθηκε κατά περισσότερο από 200% μεταξύ 2015 και 2016.

Στην πραγματικότητα, τα ελαττωματικά ελαστικά αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τέταρτο όλων των βλαβών του MoT, υποδεικνύοντας έντονα ότι οι οδηγοί πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή σε άλλους ουσιαστικούς ελέγχους των ελαστικών, τους οποίους δεν μπορεί να ειδοποιήσει το TPMS. Αυτά περιλαμβάνουν τον έλεγχο του ελαστικού για ορατή ζημιά και ότι το βάθος πέλματος είναι πάνω από το ελάχιστο νόμιμο όριο των 1,6 mm

Ο Stuart Jackson, πρόεδρος της TireSafe, δήλωσε: “Η εισαγωγή του TPMS ήταν ένα πολύτιμο βήμα προς την κατεύθυνση της ασφάλειας των ελαστικών, αλλά οι οδηγοί θα πρέπει να το συνειδητοποιήσουν περισσότερο και να δίνουν σημασία στις προειδοποιήσεις που μας δίνει ένα TPMS. Αποφύγετε μια  κακή ημέρα λόγω του αέρα στα ελαστικά σας, ελέγξτε το σύστημα TPMS να λειτουργεί σωστά ».

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους ελέγχους των ελαστικών και για να προετοιμαστείτε για τη δοκιμή, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα tyresafe.org.