Στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Γενικού Κανονισμού Ασφάλειας των οχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκινήσει να εξελίσσει τον κανονισμό για τα ελαστικά. Ο κύριος στόχος είναι να μετρηθούν οι επιδόσεις τους όταν είναι φθαρμένα.


 

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΥΤΗ Η ΕΞΕΛΙΞΗ;

Σήμερα, ο ευρωπαϊκός κανονισμός για τα ελαστικά εξετάζει μόνο τις επιδόσεις φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα για τα καινούρια ελαστικά. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια ζωής ενός ελαστικού, αυτός ο πολύ σημαντικός δείκτης επιδόσεων, επιδεινώνεται. Πολλοί κατασκευαστές σχεδιάζουν ελαστικά που παραμένουν ασφαλή μέχρι να φτάσουν στο νόμιμο όριο φθοράς (1,6 χιλ.). Ωστόσο, σήμερα κυκλοφορούν στην αγορά και ελαστικά, που όσο περισσότερο χρησιμοποιούνται (όσα περισσότερα χιλιόμετρα κάνουν), παρουσιάζουν αποστάσεις φρεναρίσματος που επιδεινώνονται ιδιαίτερα απότομα. Η απουσία ενός ρυθμιστικού κανονισμού που να ορίζει ένα κατώτατο όριο επιδόσεων των φθαρμένων ελαστικών μπορεί να οδηγήσει τους επαγγελματίες οδηγούς αλλά και τους απλούς καταναλωτές να αντικαθιστούν τα ελαστικά τους πριν φτάσουν στο νόμιμο όριο φθοράς.

 

ΤΙ ΔΙΑΚΥΒΕΒΕΥΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Κάθε χρόνο στην Ευρώπη, η αντικατάσταση των ελαστικών πριν το νόμιμο όριο φθοράς του 1,6 χιλιοστού θα σήμαινε τη χρήση έως και 128 εκατομμυρίων περισσότερων ελαστικών, δημιουργώντας 6,6 εκατομμύρια τόνους περισσότερες εκπομπές CO² και αύξηση του κόστους για τους καταναλωτές κατά 6,9 δισεκατομμύρια ευρώ. Πέρα από τη βελτίωση της ασφάλειας των οχημάτων, ο κανονισμός αυτός θα προστατεύει τους καταναλωτές από τα περιττά έξοδα. Επίσης θα συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος, αποτρέποντας τη σπατάλη φυσικών πόρων και εκπομπών CO².